Dia kita punya tauu




Hi and Assalamualaikum again . Thanks sebab awak sudi bukak and baca blog kita ni . Ekceli blog Misz Eyra ni banyak berkisarkan tentang peribadi . Perkongsian Ilmu tu ada , fakta tu ada . Tapi tak banyak . Tujuan utama sya wujudkan blog ni , untuk berkongsi cerita , rasa dan pendapat . Tapi tak kisahlah , masa buat blog ni , apa yang sya pikir hanya untuk suka suka je . Tak sangka dah 171 entry dah yang sya taip dalam blog ni .. 

Ehh , dah menyimpang jauh sangat dah ni . Padahal , asalnya nak cerita pasal seseorang yang istimewa pada sya sekarang :) Kalau awak perasanlah . Sebelah kanan blog sya ni mesti ada gambar lelaki dengan sya , alahhh yang gambar slide2 tu . Itu ex lama sya ekceli . Now dia ada kat Mesir . Sekarang ni sya dengan Nazrul . Gambar bawah ni , sya dengan dia lah :)

Masa ni dekat New Zealand
Masa ni musim autumn winter kat New Zealand . winter lah sangat kan . Tapi sejuk dia terasa sampai ke tulang . Tapi bila kiteorang jalan jalan , selamba aja mat saleh ni tak pakai coat langsung . Perggghh kebal betul tulang dia . Sya pergi New Zealand dengan family Nazrul ni . Eheemm eheemm ni boyprennnn kite tau . Jangan tengok lame lame , hihi :p


Masa ni dia kurus lagikan, lepas jumpa aku terus berisi . bahagia katakooo . wakaka

Kiteorang kenal pun melalui tempat kerja . Rupa-rupanya ayah dia kawan setempat kerja dengan ayah aku . kamcengg cenggini haaa . cenggini . huaaa gaye dalam belog tak boleh nak buat pulak . Iyer iyer aje aku cerita . Even aku dah kenal parents dia dah lama . adik dia and kakak dia . Aku langsung tak kenal dia pun , 
sampailah aku kerja baru aku tahu yang dia tu anak kawan ayah aku .


Dan bermula dari interview nak masuk kerja kat MASkargo tulah . Dia orang first aku jumpa . Tapi kerek nak mampos . Bajet handsome lebih je . Acecehh . Punyalah senyap , tegur pun tidak . Senang cerita tak macam lelaki lelaki lain lah yang selalu nya mengorat , gatal nak mampos , kata macam macam . tapi dia tak pon . Senyap . Masa tu abang Salman . My HR . dia yang paling banyak cakap . Dia bagitau yang Wan . Boyprenn aku sekarang ni , satu tempat keje dengan aku .


Ingatkan dah kenal awal awal dia tegurlah apa , bagi tunjuk ajar ke apa , ni tak . buat aku duduk tercongok macam orang mati akal kat kaunter TMS tu . Sedih Gila . So , aku cari idea nak buat kiteorang berborak dengan tanya macam mana nak isi form tempat kerja ni ehh . Dia senyap . okay aku sabar . Aku pun tanya lagi . Warganegara ni nak tulis apa ehh ? Dia pandang je aku terus cakap . Orang INDONESIA ehh ? Perrghhh pedas gila siaakkk , malu nak mampos . Kau dah kenapa woi . Terus aku senyap . Taknak tanya apa-apa dah lepastu .




Selepas kejadian tu , aku lebih rela tanya orang-orang atas . Dari tanya sekuli dengan aku ni . Karang tak pasal-pasal aku malu sendiri . Selepas tu , kiteorang makin rapat , dan aku tak tahu kenapa orang usik-usik aku dengan dia . Sedangkan masatu , aku langsung tak terfikir apa-apa pun pasal couple . Yelah , masatu kena tinggal , kecewe tak habis lagi . So , aku masih single masatu . Jadi aku tak kisah rapat dengan mana-mana lelaki pun . Single kan , siapa yang nak kisah . 


Senang cerita , dialah yang selalu hantar aku balik , ambil aku masuk tempat kerja , bawak aku pergi makan , semuanyalah . Kalau takde dia , tak makanlah aku . Takde dia tak kemanelah aku . Bila dia takde je kat opiss tu rasa macam kosong je , serius rasa bosan gila . Kalau tak dia yang selalu kacau aku apa semua . Even dia jenis senyap pun dia still kuat mengusik . Pernah 1 hari dia cuti , abang bobot . Abang satu team dengan aku ambil gambar aku senyap senyap . Dia kata masam gila , muram je . Sedangkan bila ada dia . Aku happy nak mamposs . Tak pernah tak gelak , tak senyum . Sampai 1 hari aku tak makan langsung sebab dia takde .


And from that , aku sedar . Yang aku dah mula sukakan dia . Dalam erti kata lain . Dia takde , separuh jiwa aku hilang . Pergghhh jiwang siak aku . Starting aku sedar dengan perasaan aku kat dia , and aku memang tahu dari nyet , yang dia tu memang single sebab baru clash . So aku memang ada peluang tuk dekat dengan dia . 





Selepas tu , aku tak tahu kenapa aku percayakan nyet , and beitahu semuanya pasal isi hati aku . Nyet cuba yakin kan aku . Yang aku memang boleh dapatkan dia . Aku jadi lagi teruja lepas tahu yang dia pun baru break . Daripada situ , dia tahu aku suka kan dia . Tiba-tiba malam tu dia datang dekat , tanya kat aku . Apa yang aku dah cakap kat nyet . Pergghh berdebar gila aku masa tu , malu gile weyh . Rasa nak tutup je muka ni dengan bantal . Tapi biasalah , aku kan drama queen . ahakkss .


Bila dia dah tanya macam tu , aku dah malas nak berselindung lagi . Terus aku cakap memang aku suka kat dia . Masing-masing senyap. Then aku tanya dia , tak kisah ke ? Dia geleng kepala and senyum . So aku faham . Aku tanya lagi kat dia , kite ni dah kira couple ke ? Dia angguk . Lepastu aku tidur dalam tersenyum weyh . Sumpah happy :) Selalu asyik tweet pasal crush je . At last crush aku dah jadi boyprenn aku sekarang . Sukannyaaaaaaaa ..................






Nama aku dengan dia pun nak dekat sama . Nazrul Syazwan and Najah Shahira . NS <3




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
ALL RIGHT RESERVED BY SYA WHITELOTUS